Lily 7 !

Jag var för första gången sen jag kom hit inne på arbetsförmedlingens hemsida för att se om Sverige hade några intressanta jobb att söka... Jag hittade inte ett enda! Och då söker jag ändå på både Stockholm och Uppsala som är Sveriges stora städer. Blir man deprimerad eller vad.

Att servicen är over the top i USA var ju ingen nyhet men jag börjar faktiskt fundera. Hur kan den vara på topp vart man än går in och vem man än möter! Jag menar det är ju inte robotar som står i affären, alla kan väl ha en dålig dag! Men det verkar inte existera här. Inte för att jag klagar med det är bara så sjukt att verkligen ALLA är på topp i ALLA lägen.

När jag var på Target igår och letade efter en cupcake holder så hade dom ingen efter att jag frågat någon som arbetade där. En kvart senare står samma man framför mig med en cupcake holder i handen. Då har han sprungit runt hela affären för att hitta mig. Target är dessutom inte en liten affär. Dom överträffar mina förväntningar over and over again. Helt otroligt!

Lily fyllde även 7 år igår, så det vart cupcakes bak och donauts till frukost. Däremot så tycker jag att födelsedagar som allt annat här inte firas lika mycket som hemma. Eller inte på samma sätt iaf. Man kommer ihåg när man själv var liten och låg och väntade med spänning i dagar på att födelsedagen skulle komma, räknade ner och bara önskade att tiden kunde gå snabbare. Och sen när man väl vaknade upp så hade det bakats tårta som man väcktes med på sängen och allt var så mycket mer speciellt. Sen läggs det mer på födelsedags kalaset som det hyrs lokaler och underhållning och allt möjligt till. Det är lika med julen egentligen dekorationerna bara drar iväg till något helt otroligt. Men sedan själva julafton eller judagen i detta fall är inte så speciell.

Den enda högtiden som verkligen känns som en riktigt speciell dag är halloween. Där finns allt du kan önska som hör till. En riktigt upplevelse!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0