Föräldrar...

Vet ni vad jag hatar! föräldrar som behandlar sitt barn som att det är en liten bebis när han är 4-5 år! jag pratar inte om "minsta barnet" syndromet som man ofta skämmer bort och blir lite lösare i reglerna med utan att faktiskt tänka på det. Utan dessa efterlängtade ensam barn som föräldrarna behandlar som att dom är gjorda av glas, använder baby radio även fast dom sitter i rummet bredvid och ungen lärt sig både att springa och cykla för länge sedan. Och den där babystolen i bilen undrar jag om dom någonsin kommer inse att det är OKEJ att byta ut mot en vanlig dyna som ALLA andra jämnåriga barn har. Och när ska dessa människor inse att en femåring KAN klä på sig själv!! Jag blir så trött att jag bara spyr jag kan inte ens le falskt åt detta fenomen längre... Och mest av allt, Hur kommer detta barn bli när han blir uppfostrad på detta vis. Jag saknar ord.

Som ni kanske förstår har jag arbetat hela dagen i en av dessa familjer from hell! Sista gången kan jag säga.

Nu sitter jag i Stanfords Shopping Center på Starbucks. Och bara för att göra detta inlägg lite positivt med så måste jag säga att gratis internet på Starbucks är uppskattat! Vilket inte fanns i Aussie!!

Köpte även en resväska idag och jag anar att jag är lite väl optimistisk när jag tror att allt ska få plats i denna, men jag håller tummarna!

Jag är även så optimistisk att jag vågar säga att jag ska försöka boka mitt hostel idag så jag har någonstans att ta vägen när jag anländer till London.

Nu är det annars långhelg, Memorial day på måndag vilket innebär ledighet för allt och alla.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0