Buskmannen

Precis kommit hem efter en dag i San Francisco. Jag älskar storstäder, allt från dom oändligt många restaurangerna, shopping mall och människor som stressar åt olika håll.

Nere vid Pier 39 finns den berömda "buskmannen" som i åratal suttit och hållt i grenar med blad från ett träd, detta håller han fram och gömmer sig bakom. När man sedan går förbi väljer han ut sina offer och hoppar fram och skrämmer en. Vet att Filip och Fredrik gjorde ett repotage på detta. Naturligtvis vart jag ett sådant där offer som hoppade tio meter upp i luften och höll på att snubbla baklänges på vägen ner. Mitt bland folkmassan som alla höll på att skratta ihjäl sig. Var ju bara att skratta med och skynda därifrån innan jag kunde göra bort mig mer... Om detta är möjligt!

Sen åt jag middag med en gammal au pair kompis, Bojana. Hon studerar nu sin master i SF och vi pratade minnen hela kvällen. Sedan åkte jag nerför 101 i mörkret på vägen hem, lyssnade på alldeles för hög musik och insåg att jag faktiskt ska lämna detta... igen.

Det finns verkligen ett minne i precis varenda ställe här. Precis allting påminner om något och hur man än vrider och vänder på det kan man inte gå tillbaka i tiden.







Me and Bojana 3 years ago.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0