Barnvakt

Satt barnvakt för en familj idag. Hade dock lite problem att hitta huset, detta var också i Hillsborough och inte så långt från där vi bor så trodde det skulle vara lätt att hitta. Det visade sig dock att det enda man kunde se av husen på denna gata var grindarna. Antingen va vägen in för lång eller så var buskarna runt omkring flera meter höga.

Till slut hittade jag rätt nummer på brevlådan och körde uppför någon privat väg som gick upp till huset. Detta var den brantaste backen jag åkt på i mitt liv. Och då har jag kört inne i San Francisco som är världens brantaste stad. Den gick spikrakt uppåt! Jag satt fastklistrad med foten på gasen och händerna hårt hållna i ratten övertygad om att jag vilken sekund som helst skulle rulla bakåt igen eller ännu värre bilen skulle tippa bakåt och börja gör kullerbyttor. Kändes som ja satt i någon backe upp i en berg och dalbana... Jag kom upp levande. PUH!

Men jag vet inte, dödens backe gav ju sedan resultat i en utsikt som troligtvis inte går att mäta med något annat. Och att helt enkelt inse att dom vaknar upp till detta varje morgon är helt ofattbart.

Vissa barn spelar man fotboll på tomten med, sen finns set ju dom som har sina privata biljardbord och klätterväggar hemma.


Kommentarer
Postat av: sanna

du kanske ska testa powerwalka på en sådan gata, snacka om intervaller, haha, fyfarao vad jobbigt :DD

2011-05-05 @ 16:55:56
Postat av: Mikaela

Nu kommer jag åt din blogg igen, vilken tur :) Känns konstigt att vara tillbaka igen, allt är ju som vanligt?! Fick du mitt sms förresten? vet inte om det kom fram? Ha en härlig helg!! Puss och kram!

2011-05-07 @ 13:33:09
URL: http://milkchocolateandcookies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0