Barnvakt

Satt barnvakt åt andra barn idag. När jag kom dit var det hennes mormor som var där. Efter ett långt utläggande samtal om hur otroligt envis och bortskämd denna 3 åriga unge var så lämnade hon över en påase med klubbor till mig och sa att man helt enkelt får muta henne med dom för att få henne att göra det man vill. Medan hon oroligt tittade på mig och hoppades att klubborna skulle räcka hela dagen... det var 20 stycken, jag räknade. Det kändes dock som att hon var otroligt lycklig att få lämna över barnet och kunde nästa inte försvunnit ur huset snabbare. Hon gav mig en blick av medlidande när hon sa "jag hoppas att du överlever dagen!" och sen bad hon om ursäkt i förväg...

Jag överlevde efter ett visst antal maktkamper med en envis och bortskämd 3 åring. Har aldrig varit med om någon envisare människa i hela mitt liv. Jag har dock mina principer och tänkte verkligen inte ge ut någon klubba som muta! Godis är en belöning inget man ska få för att man kräver det! Så med andra ord inte världens lättaste dag men jag kan ju säga att jag vann makt kamperna i slutet!

När deras mormor kom hem igen hörde jag hur hon högt pustade ut. Som att hon väntade sig att få se något hemskt när hon öppnade dörren!

Annars så är livet i Cali lika underbart som vanligt. Och flygbiljetten står kvar på 1 Juni har inte bokat om någonting. Har ingen aning om vad jag ska göra efter detta, den som lever får se.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0