London Calling

Efter en lång, lång flygresa som näst intill kändes som en evighet inklämd i mitten raden kunde jag äntligen känna London under mina fötter! Det första jag tänkte när jag åkte tåget från Heathrow var en fundering om jag inte hade hamnat i Sverige iaf... Allt utanför fönstret såg ut som i Sverige. Sen insåg jag att det kanske inte är så konstigt då vi inte ligger så långt ifrån varandra på kartan. Jag är bara van att gå ut bland palmer, stränder, vågor och städer som ser helt annorlunda ut när jag åker någonstans. Jag åker helt klart väldigt långt bort när jag reser.

Avskedet i Californien var inte så kul. Väl på flygplatsen när jag hade kramat om Melissa så kom precis alla känslorna i hela världen på en gång och jag var inte långt ifrån att slänga biljetten för vinden och ta en taxi tillbaka till mitt rum. Detta hände dock aldrig utan jag gick som en zombie med tårar brännande innanför ögonlocken mot incheckning. Väl inne på terminalen brast det bara. Jag satt i princip och storgrät på golvet i terminalen så tårarna sprutade åt alla håll med en fullsatt omgivning.

Mitt där på terminalen omgiven av mina tårar kom det dock fram en kille som undra hur jag mådde egentligen. Efter att jag snyftat fram något obegripligt började vi prata och det hela slutade med att han gav mig sitt bokade hotell rum i London, så detta med att jag inte hade bokat hostel löste sig ju på bästa sätt. Ibland är det bra att vara oplanerad!

Innerst inne vet jag precis varför det är så svårt att lämna Cali det betyder så mycket för mig, precis allting. Jag kan inte sätta ord på det. Och när jag satt där och mådde som värst kunde jag inte låta bli att tänka "tänk om"... Tänk om jag aldrig åkt till Cali för 3 år sedan, vad annorlunda mitt liv skulle sett ut då! den resan ändrade hela mitt liv. Ett sånt där ögonblick som förändrade allt för alltid utan att jag hade en aning om det när det väl skedde. Det steget ändrade hela min verklighet.

Mit nya nummer: +44 78 2355 8159

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0