Saknar

Igår kväll träffade jag Jeff, min värdpappa från Cali han var i London på jobb. Så jag vart bjuden på tre rättersmiddag och drinkar. vilket var nästan lika underbart som att få träffa honom igen :)

Idag ska jag ut och springa och njuta av värmen och ledigheten. Det är dock lite svårt att njuta av ledighet när man haft det alldeles för länge. Kan knappt vänta på att det ska bli måndag så jag får börja jobba igen!

Tiden går så snabbt nu! jag hinner knappt med, det är redan onsdag och snart är det helg igen. Juli är nästan över och sen är det bara Augusti kvar av sommar månaderna. Träffade en kompis jag jobbade med i Australien i måndags när vi promenerade i Soho. Hon hade också flyttat till London ibland är världen bra liten! Fick mig att börja tänka på Sydney igen och jag saknar det ibland. Man flyttar livet tar nya vändningar och man lämnar det andra bakom sig, det försvinner aldrig riktigt och ibland sköljer det bara över en som en jätte lik våg. Det är i såna stunder man verkligen saknar.

Jag saknar känslan av att faktiskt ha havet med gångavstånd från ytterdörren. Att blicka ut mot vågor som sköljer in mot strandkanten medan sanden letar sig in mellan tårna. Att sitta på strandrestauranger utan fönster och känna vinden greppa tag i håret. Att varje kväll springa i mörkret medan havet lyser upp vägen och återhämta sig på en sandstrand i en annan del av världen. Jag saknar att se på surfare som fångar vågor och alldeles för farliga nattbad medan vågorna sköljer över hela din kropp. Det finns mycket mer jag saknar med Australien och vem vet en dag kanske jag har en sandstrand utanför dörren igen...





 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0