In NY

Sitter just nu på Newark flygplats i NY. För er som inte visste det så slutar flygresor aldrig riktigt på bästa sätt för mig, mer så långt man kan komma från tur. Jag tänker inte gå in i detalj på detta men er som läste min blogg från Australien kanske minns den hemska flygresan! Så när jag gick på planet imorse hade jag inte direkt höga förväntningar och som jag trodde hade min förbokade fönsterplats omvandlats till en ytterplats, great! Däremot vart jag glatt överraskad att jag för första gången satt bredvid en trevlig tant som ägnade flygresan med att berätta om allt från kina resor till Rio i Brasilien. Detta tog dock upp endast första timmen och efter detta var jag redo att sjunka tillbaka i stolen och titta på Harry Potter för att fördriva tiden. Så vad händer... JO av ALLA tv apparater i HELA planet som dessutom är helt fullsatt så funkar inte min! ALLA andras gick att fixa utom min! GREAT! så 7 timmar utan tv och en trång plats! kunde dock slumra till lite iaf då jag inte sovit en enda blund inatt. Och nu ber jag till gudarna att jag åtminstone kan få TV till SF. För inte kan man väl ha dubbel otur på samma dag? PEPPAR PEPPAR! Att tillägga är även att jag stod i kö i en timmes tid för att upptäcka att jag gått igenom till fel gate. Men INGET ska få mig på dåligt humör nu för jag ska till CALIFORNIA!



Vet ni att om man jämför all dålig service under en livstid så blir den ändå inte sämre än vid gränskontrollen i USA. Det är som att dom letat igenom USA efter dom mest otrevligaste människorna som finns och anställt dom. För det första tittar dom på en som att man är en brottsling, har knark gömt i skona eller på något sett tänker arbeta olagligt och aldrig lämna landet. Som att det enda som existerar är USA och att ALLA vill bo här för resten av livet. Tusen frågor, fingeravtryck, foto och har du riktig "tur" blir det förhör i ett enskilt rum. Fingeravtryck är ju bara en säkerhetsåtgärd och inget större fel med detta men det är bara sättet och attityden. Jag undrar om dom kanske vill skrämma bort dom som eventuellt nu tänkt göra något dumt med att ha det värsta första intryck någon människa kan få. Det spelar ingen roll hur mycket du ler ju otrevligare ser dom ut. Och sekunder blir till minuter som förvandlas till något som känns som en evighets tystnad då dom till slut borrar ögonen i dig och väntar utan att säga ett ord. Som att dom vill se om man kommer bryta ihop. Ytterligare minuter går innan stämpeln trycks ner på pappret och du är fri att gå! Det sägs ju att första intrycket är allt men USA kanske inte behöver sälja in landet...

Nu tror jag det var extra illa eftesom jag jobbat i USA förrut och dom då bara vill neka mig innan jag ens har öppnat munnen. Men trevligare människor har jag träffat.

Måste ju bara tillägga nu att detta inte speglar landet då amerikaner är super trevliga :)




Kommentarer
Postat av: sanna

usch o blä, att man måste behöva få en sån dålig start på ngt som ska bli så fantastiskt! kan tänka mig det blivit ännu strängare efter 11 september. tog du med dig datorn för o se Harry eller visades den på planet? hm, kanske ja oxå tar me mig harry på resan isåfall :P

Nu är du nog framme, vad coolt, andra sidan världen.

2011-04-13 @ 13:02:24
Postat av: Em

Nej den visades pa planet, Alla har varsin TV sa du behover inte ta med din! for du kan inte ha sa extrem otur som ja hade haha !



Snart aker du ! :)

2011-04-15 @ 02:20:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0